För ett tag sedan fick jag hem våtdräkten jag beställde och den är så snygg! Jag älskar den. Det är verkligen ett kap för det priset och den passar jätte bra. Var lite skeptisk till att beställa en på internet först men på O’neills hemsida hade dom en väldigt bra storleksguide så det var inga problem alls. Nu gäller det bara att jag lär mej crawla ordentligt med så att jag blir lika snabb som man ser ut i den här våtdräkten!

Som tur är har jag ju Viktor som tävlat i simning tidigare och han har lovat att hjälpa mej. Tanken är att jag ska öva mycket ute också så att jag blir van både vid våtdräkten och simma på öppet vatten. Som jag sagt innan är ju simningen den del av Lidingö terräng triathlon som jag känner kommer bli den största utmaningen så det är där jag behöver lägga mest krut på att bli bättre. Ska bli spännande att se vad man får för tid sedan!

Våtdräkten kommer från wetsuit center och kostade ca 900kr, fri frakt. Tänk på att UK storlekarna motsvarar en storlek större än respektive storlek på US. Ska man tex. ha 8US får man beställa 10UK. Var dålig info om det på sidan men man fick med en lapp om det i leveransen. Som tur hade jag beställt 10UK av misstag så det blev ju rätt i slutändan ändå eftersom att jag skulle ha 8!

