Söndagar är en av mina favoritdagar. Då passar jag på att ladda om och förbereda mej inför den kommande veckan. Idag började jag med en lång sovmorgon och åkte sedan in till Hornstull och mötte upp Erick för en brunch på Frapino på Långholmsgatan. Måste passa på att slå ett slag för det stället. Dom har supergod mat och riktigt bra service! Brunchen kostar bara 99kr och då får man välja 8 olika saker. Allting smakade otroligt bra, speciellt kyckligen! Trots att vi blev proppmätta avslutade vi med en kolakaka och varsin latté- Blev riktigt imponerad av kaninmönstret i skummet! Otroligt coolt!

Efter maten åkte vi tillbaka till Klättercentret för att ge boulderväggarna en ny chans. Blev lite överraskad över att dom inte är lika serviceminded där som jag hade förväntat mej. Kanske för att jag är van vid att vi på Telenor alltid jobbar efter att vara kundens coach etc. Bortsett från det hade vi riktigt kul där och idag klarade jag av att klättra på en av dom lutande väggarna! Blev otroligt stolt när jag nådde upp till toppen. Det var en grym känsla att hänga där och känna att jag är stark nog att hålla mej kvar med vänstra armen trots att det lutar för att sedan sträcka mej med höger arm upp mot nästa fäste och ta mej vidare upp till toppen. Det tog ett tag innan jag vågade släppa och känna att jag hade kontroll så hann bli riktigt trött i underarmarna. När jag skulle ta mej ner blev det ännu svårare så jag frågade Erick om jag kunde hoppa. Nej det är för högt, svarar han så jag flyttar ena foten för att börja gå neråt och det blir genast för tungt så släpper med båda händerna och faller ner och landar som tur var riktigt bra. Ser nästan ut som ett rovdjur som är beredd att jaga efter nästa byte haha. Känslan när jag inser att jag tagit mej upp till toppen på den (för mej) svåra lutande väggen och ner igen var oslagbar. Förra gången jag var där var jag inte ens i närheten av att klara det och den här gången kom jag hela vägen upp till toppen. Jag verkligen älskar känslan man får när man överträffar sina egna förväntningar och för en sekund känner sej bäst i världen!

Sådana här dagar kan man inte få för många av. Att äta god mat i bra sällskap och ägna sej åt roliga saker som man både mår bra av och utvecklas av på samma gång är en oslagbar combo. Det ger så mycket energi och glädje – det är livskvalitet på hög nivå!

