En av dom bästa sakerna jag vet är morgonträning! Det blir inte av så ofta längre (om jag inte cyklar till jobbet) då jag ofta börjar tidigare för att hinna till mina klasser på eftermiddagarna. Men i måndags så hoppade Rosanna in och vickade mitt Indoor Walkingpass på tegnergatan så att jag kunde gå med Erick på premiären av the Avengers. Och då tog jag tillfället i akt och körde ett morgonpass! När man väl kommer iväg till gymmet är det bland det bästa som finns! Jag brukar alltid packa alla saker på kvällen innan och lägga fram träningskläderna så när alarmet ringer kan jag snabbt klä på mej och åka iväg. Och väl på gymmet är det lätt att komma igång med lite uppvärmning till bra musik. Vare sej man tränar själv, går på någon klass, kör ett hårt eller lättare pass så är det en riktig toppenstart på dagen. Att få röra på sej, svettas lite och börja dagen med en ordentlig endorfinkick! Frukosten smakar så mycket bättre efteråt och man får mycket mer energi under dagen.

I måndags blev det 5 km på löpbandet på drygt 24 min och lite coreträning efter. Skulle vilja få till en ännu rakare linje i kroppen på magövningen men det är tungt. Fick världens träningsvärk i triceps med efter att ha klamrat mej fast samtidigt. Tanken är ju att man ska gå ner sakta och kontrollerat och jag försökte göra så långsamt så möjligt så att kameran skulle kunna hitta fokus. iPhone är ju inte bäst på att ta kort på saker som rör sej direkt. Vi får se, kanske lägger upp en ny bild när jag blivit ännu bättre :)

