Tillslut kunde jag inte hålla fingrarna i styr utan klickade hem den här otroligt snygga våtdräkten! Har funderat ett tag på hur jag ska göra med våtdräkt inför Lidingö terräng triathlon i sommar. Efter att ha kollat runt på lite olika sidor, både på dräkter man kan hyra, begagnade och nya insåg jag att dom flesta våtdräkterna är rätt (eller väldigt) dyra och ser ofta rätt tråkiga ut. Så idag bestämde jag mej för att köpa en ny men sätta en gräns vid 1000kr. Eftersom att jag nu på gamla dagar blivit lite av en badkruka och lätt fryser vill jag gärna ha en full suit då jag kan tänka mej att det kommer bli rätt kallt att simma i öppet vatten.

Efter att ha googlat runt lite hittade jag den här våtdräkten för ca 900kr + fri frakt från England. Kunde helt enkelt inte låta bli att köpa den. Hoppas verkligen att den passar nu men det borde den göra.

Nu ser jag om möjligt ännu mer fram emot triathlonet och att träna inför det. Som jag sagt innan så kommer simningen bli den största utmaningen men med en ny våtdräkt kommer det bli ännu roligare att öva upp en bra crawlteknik.

 

Våtdräkten beställde jag från http://www.wetsuitcentre.co.uk

 

