I vanliga fall brukar jag hålla till på något av Sportlifes olika gym men i torsdags gjorde jag ett besök på World Class House of Shapes. House of Shapes ligger på Hornsgatan 103 och tanken bakom gymmet är att det ska inspirera medlemmarna till ett mer kreativt sätt att träna. Att det inriktar sej speciellt mot dans i olika former är kanske inte så överraskande med tanke på att det är ett samarbete mellan Jennie Widegren och Fredrik ”Benke” Rydman från gruppen Bounce och World Class.

Även om jag själv föredrar BodyCombat, box, spinning, styrka, yoga etc framför dans så gillar jag verkligen detta gymmet. Deras inredning känns unik och alla färger piggar upp och ger extra energi. Hur vanligt är det tex med en stor flygel i gruppträningssalen?

Jag kikade lite på dom som körde dansklasser och blev riktigt imponerad. Allting såg så himla lätt ut men jag vet själv hur svårt det är att hålla koll på alla rörelser och samtidigt få det att se bra ut när jag har provat dansklasser som Sh’bam eller Zumba.

Förutom dans och den vanliga maskinparken erbjuder HOS även klasser som BodyCombat, spinning och core. Så man behöver ju faktiskt inte vara någon inbiten dansfanatiker för att få ut mycket av sin träning där ;)

Måste erkänna att jag blev extra avundsjuk på deras duschar med superfint smårutigt kakel och en ”stjärnhimmel”. Så rogivande efter träningen. Och spegelväggen på bilden nedan är i själva verket ingången till omklädningsrummen! Sjukt coolt :-)

