I tisdags när jag kom till gymmet fick jag frågan om jag kunde hoppa in och köra CXWORK eller Core då det hade kört ihop sej lite. Det är väldigt längesedan jag gick på core och CXWORK har jag inte hunnit prova på än. Men jag tränar ju mage själv och har ju med mej en del övningar från BodyCombat och BodyPump så jag sa varför inte!

Efter 15 minuters förberedelse och ett BodyCombat pass senare var det dags att köra igång. Jag hade ett litet hum om vilken musik jag skulle ha och vilka övningar jag skulle köra och resten fick bli ren improvisation. Och det gick vägen! Grymt kul att hoppa in och köra ett pass oförberett på det sättet och se att man klarar av det. Jag såg det som en utmaning och jag tror att det är väldigt viktigt att kliva utanför sin comfort zone för att utvecklas och bli bättre. Det behöver (och kommer antagligen inte) gå bra varje gång. Men det är nästan ännu viktigare att våga misslyckas och att sedan försöka igen. Det är ju också av misslyckanden som man lär sej mest så egentligen är det ju faktiskt bra att misslyckas ibland! :-) Det viktiga är att man inte hänger upp sej på sånt och deppar ner sej för mycket över det utan funderar över vad det är man ska förbättra för att göra det bättre nästa gång, åtgärda det och sen köra igen! Lättare sagt än gjort många gånger men när man får kämpa för något och sedan lyckas är det en grym känsla!





